.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فرماندار در جمع خبرنگاران ؛
بهره برداری از 32 پروژه در هفته دولت در شهرستان نکا

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان نکا ، در آستانه هفته دولت، مهندس احمدی فرماندار این شهرستان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه بیان داشتند: رجايي و باهنر ، دو شهيد ارزنده و بزرگوار عرصه دولت ، نمونه هاي بارز خادمين بين مردم و مسئولين وفادار به ملت و دولت هستند كه خالصانه با علم و آگاهي خود را وقف مردم كردند و سرانجام جان شيرين خود در هنگام خدمت به مردم عزيز تقديم اهداف انقلاب و اسلام نمودند

فرماندار نکا با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری افزود: هفته دولت فرصت مغتنمي است تا مردم با نتايج تلاش هاي بخشي از مجموعه نظام اسلامي بيشتر آشنا شوند و دروغ بودن محور تبليغات دشمنان اسلامي مبني بر ناكارائي و ناتواني نظام اسلامي آشكار گردد

نماینده عالی دولت در این شهرستان هفته دولت را بهانه خوبي برای اقدامات انجام شده دولت تدبیر و امید در طي سه سال دانست

فرماندار نکا گفت: در هفته دولت 32 پروژه با اعتبار بالغ بر 100 میلیارد ریال در حوزه های مختلف در شهرستان نکا به بهره برداری می رسد

مهندس احمدی به طور خلاصه بخشي از خدمات دولت با شعار تدبير و اميد در شهرستان به شرح ذیل بیان داشتند:

1- در حوزه راهسازي در طي سه سال براي 51 پروژه به مبلغ 3 ميليارد و 900 ميليون تومان بدون محاسبه اعتبار ملي در نظر گرفته شده است

در اين حوزه مهمترين پروژه هاي در دست اجرا شامل پل رو گذر ورودي ، چهاربانده نمودن جاده نكا به نيروگاه ، روشنايي كمربندي ، آسفالت راه هاي روستايي بطول 70 كيلومتر در قالب پكيچ (1) و (2) و پروژه مهم داراي اهميت ديگر بنام بهسازي و آسفالت نكا به دامغان است.

به بركت و حول و قوه الهي در هيمن هفته تعداد 6 پروژه با رقم اعتباري 3 ميليارد و 800 ميليون است كه مهمترين آنها قطعه دوم چهاربانده نمودن نكا به نيروگاه به مسافت 5 كيلومتر قابل افتتاح است.

2- در حوزه تامين منابع آب كشاورزي مبلغ 967 ميليون تومان براي اجراي 10 پروژه فقط اعتباري استاني تعريف شده است مهمترين پروژه اين بخش كه در اين دولت فعال شده و در حال اتمام است پروژه عظيم و معروف سد گلورد است اكنون اين پروژه در دو فاز قابليت اجرايي دارد. فاز اول احداث مخزن سد تا سال 93 مبلغ 140 ميليارد تومان اعتبار شده و در سال 94- 21 ميليارد تومان اكنون 81 درصد پيشرفت فيزيكي دارد

در فاز دوم عمليات اجرايي شبكه هاي آبياري و زهكشي سد است تا سال 93 - 38 ميليون يورو و 66 ميليارد تومان هزينه شده و در سال قبل مبلغ 2 ميليون يورو و 1 ميليارد و 300 ميليون تومان هزينه گردید و پيشرفت فيزیكي اين بخش اكنون 80 درصد است چنانچه روند اجرايي سد همين گونه پيشرفت داشته باشد انشالله در نيمه دوم امسال سد آبگيري خواهد شد.

در حوزه آبرساني روستايي در طي عمبكرد سه ساله دولت مبلغ 2 ميليارد و 640 ميلون تومان براي 28 پروژه تعريف شده است مهمترين پروژه در دست اجرا اين بخش 6 مجتمع آبرساني است كه اگر به انجام برسد حداقل 47 روستا از آب آشاميدني سالم بهره مند خواهد شد.و در هفته دولت فاز اول مجتمع آبرسانی پی رجه در روستای یعقوب محله افتتاح خواهد شد.

در حوزه آبرساني شهري دولت در همين 3 سال جمعاً 451 ميليون تومان براي 6 پروژه تعريف نموده است ما قصد داريم يكي از پروژه هاي مهم با عنوان شبكه جمع آوري و تصفيه فاضلاب شهري را فعال نمائيم

در حوزه عمران شهري كه بايد از اعضاي محترم شوراي شهر و شهردار كوشا تلاش كرد هر چند جمعاً مبلغ 3 ميليارد و 813 ميليون تومان براي 12 پروژه تعريف شده ليكن بخشي از منابع مالي متمركز تامين شده وبخشي ديگر از محل درآمد اختصاصي شهرداري كه با درایت و تلاش همكاران خوبمان در شهرداري كه اين روزها شما مشاهده مي كنيد پروژه احداث كانال آب جمع آوري آب هاي سطح الارضي در حال اجرا است

از مهمترين پروژه هاي اين حوزه پلي سي متري ، جاده كمربندي شرقي، مسكن مهر، احداث سد لاستيكي، ديوار سيل بند رودخانه داخل شهر است.

در اين بخش پروژه آسفالت ورودي مسكن مهر بطول 1600 متر با رقم اعتباري 300 ميليون تومان انجام شد كه جز برنامه هاي هفته دولت مي باشد و جاده مزار شهدای آبلو نیز در دست اجرا است.

در حوزه فرهنگي و اجتماعي كه از طريق فرهنگ و ارشاد اسلامي، بنیاد شهيد، تبليغات اسلامي ،بسيج سازندگي، اوقاف و كتابخانه عمومي انجام مي شود مبلغ 1 ميليارد تومان براي 35 پروژه تعريف شده است مهمترين پروژه هاي اين بخش برگزاري مراسم اعياد مذهبي و ملي، احداث مساجد و تعمير و مرمت تكايا و امامزادگان است. البته ما قصد داريم پيگيري نمائيم تا سينما را مجدداًٌ احيا نمائيم.

در حوزه گردشگري و صنايع دستي دولت 637 ميليون تومان براي 14 پروژه تعريف نموده است كه مهمترين پروژه اين بخش شامل طرح پارك جنگلي قرمرض، آزادسازي ساحل است براي طرح قرمرض تا كنون 570 ميليون تومان تامين اعتبار شده است جهت تكميل نياز به 500 ميليون تومان ديگر دارد.

در حوزه آموزش كه از طريق اداره آموزش و پرورش فني و حرفه اي و كانون پرورش فكري انجام می شود تا كنون مبلغ 2 ميليارد و 345 ميليون تومان براي 60 پروژه تعريف شده است مشكلات اين بخش بسیار زياد است اكنون 58 مدرسه به صورت چند پایه و همچنين 38 مدرسه ابتدايي و 19 مدرسه راهنمايي به دليل فرسودگي نياز به بازسازي مجدد دارد مهمترين پروژه هاي اين بخش پروژه مدرسه 12 كلاسه بهپاك و 12 كلاسه مسكن مهر است كه انشاالله در سالجاري اعتباري خوبي براي اين دو پروژه در نظر گرفته خواهد شد.

پروژه 6 كلاسه تازه آبادبا هزينه 500 ميليون تومان در هفته دولت افتتاح خواهد شد

حوزه كشاورزي و منابع طبيعي مبلغ 3 ميليارد و 103 ميليون تومان براي 119 پروژه كوچك و بزرگ تعريف شده. مهمترين پروژه هاي اين بخش:

توسعه باغ در اراضی شيب دار است كه دولت در دو سال اخير مبلغ 2 ميليارد تومان بلاعوض در سطح 200 هكتار براي اين امر تامين داده است كه با مشاركت كشاورزان عزيز در دست اجرا است

- توسعه كشت گياهان داروئي و فرآوري آن در اين خصوص 6 هكتار عرصه تهیه شده و بعنوان سايت الگوئي و اسكان صنایع منابع فرآوري تهيه شده است.

در اين بخش ما پروژه عمراني شن ریزی جاده بین مزارع ، آبیاری تحت فشار، کانال آبیاری و ... با رقم 727 ميليون تومان و يك پروژه اقتصادي مرغ گوشتي با اعتبار 800 ميليون را در هفته دولت افتتاح خواهيم كرد

در حوزه عمران روستايي كه بيشتر از طريق بنياد مسكن انجام مي شود دولت در طي 3 سال مبلغ 3 ميليارد و 504 ميليون تومان براي 48 پروژه تعريف نموده است در این بخش ما اجراي طرح هاي هادي بافت سنتي در روستاهاي زروم و فريمك با اعبتار 1 ميليارد و 600 ميليون تومان در هفته دولت افتتاح خواهيم كرد.

حوزه صنعت كه توسط شهرك صنعتي و اداره صنعت و معدن و تجارت پيگيري مي شود

مبلغ 437 ميليون تومان براي 6 پروژه تعريف شده است هم اكنون پروژه هاي ايجاد پست برق 63 به 20 كيلو وات زيرسازي و تكميل آسفالت شهرك فاز (2) آبرساني و تصفيه خانه را در برنامه داريم

حوزه انرژي : در طي 3 سال 15 پروژه با رقم اعتباري 485 ميليون تومان تعريف شده است در هفته دولت 7 پروژه با اعتبار 879 ميليون تومان جهت نصب ترانس اصلاح شبكه افتتاح خواهيم كرد.

علاوه بر پروژه هاي عمراني ياد شده توانستيم 40 روستا را در طرح مصوب هادي قرار دهيم و مجوز تاسيس 17 دهياري از استانداری اخذ نماییم.

پروژه مهم خط تغذيه فاز 2 كه از بزرگترين پروژه هاي گازرساني است انشالله به بركت اين طرح 152 روستاهاي بخش هزارجريب نكا و بهشهر و گلوگاه از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

در حوزه بهداشت و درمان 9 خانه بهداشت به بهره برداري رسيد و 2 مركز بهداشت و درماني در چلمردی وكميشان در دست اتمام است . تلاش مي شود در سال جاری به بهره برداري برسد.

در حوزه ورز ش و جوانان مبلغ 697 ميليون تومان براي 15 پروژه تعريف شده است رختکن زمين ورزشي شهر با اعبتار 100 ميليون تومان افتتاح شد و زمين ورزشي سه كيله به بهره برداري رسید.

در عرصه سياسي با برگزاري مطلوب دو انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي در سال قبل انجام داديم تمهیدات خوبي كه تهيه و تدارك ديديم انتخابات مناسب و پرشور در شهرستان شاهد بوديم و همچنين با برنامه هایي فراگیر تلاش شد يك نوع وفاق ملي در بين گروههای سياسي قومي بوجود بياوريم

در ادامه خبرنگاران در خصوص مسائل مختلف سوالاتی را مطرح و مهندس احمدی فرماندار شهرستان نکا به این سوالات پاسخ دادند

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.751 seconds.